Wiadomości

2012-05-26_11.22.14.jpg Gramy! Na takie hasło długo oczekiwaliśmy. Późnym czwartkowym wieczorem organizator karkonoskiej edycji Polskiej Ligi Paralotniowej oficjalnie potwierdził start imprezy . W piątkowe popołudnie siedzieliśmy w sześciu chłopa upakowani jak sardynki w konserwie w niezawodnym Sharanie.

Po sześciu godzinach jazdy i krótkim śnie w gościnnych progach Zajazdu Victoria w Kowarach, w sobotę rano stanęlismy u podnurza Dzikowca. Przywitanie z organizatorami, uścisk ręki z innymi zawodnikami i wygodnie , wyciągiem ruszylismy na około 300 metrową górę. Niestety pogoda nie nastrajała optymistycznie. Wzrost siły wiatru i zmiana kierunku na północny spowodowały, że organizator wstrzymywał rozpoczęcie Tasku 1 oraz kilkukrotnie zmieniał jego przebieg. Ostatecznie kokurencję rozegrano w mało komfortowych warunkach silnego bocznego wiatru. Dzień zakończył się spotkaniem integracyjnym przy grillu i jednym piwku….

Niedziela zapowiadała się już od samego rana dużo lepiej. Prognozowano porządany wschodni wiatr o niewielkiej sile. Pełni nadziei ruszyliśmy na Czoło (jeden z istotniejszych karkonskich szczytów). Samochodami na Przełęcz Okraj (granica z Czechami), dalej półgodziny morderczy (dla niektórych) spacer   z dwudziestokilogramowym „szpejem” na szczyt.

Cel Tasku 2- „tam daleko”, czyli przelot otwarty. Nie do końca wymażone warunki i ich zmienność spowodowała, że cześć zawodników, którzy startowali w pierwszej kolejności „zabrała się”. Natomiast pozostali pospadali jak dojrzałe śliwki w okolicy Kowar. Najgorszy scenariusz spotkał ociągających się ze startem, którzy wrócili na Okraj na własnych nogach.

Podsumowując, dla naszego Teamu było to niewątpliwie nowe doświadczenie. Latanie w warunkach górskich i możliwość wymiany doświadczeń z lokalnymi (jednymi z najlepszych) pilotami dostarczyło nam sporo niezbędnej wiedzy. Nie zapomnieliśmy też, że jesteśmy ambasadorami Nowego, w trakcie trwania imprezy promowaliśmy walory naszego regionu jako miejsca dla aktywnego uprawiania turystyki i sportu.

Więcej w galerii

Obraz_105

Niedziela miała być "lotna" od samego rana. Niestety prognozy pogody znowu zawiodły. Cały dzień w poszukiwaniu "warunu". Na szczęście wieczorem udało się polatać  na ulubionym przez wielu klifie w Nowem. Zapraszamy do galerii.

Fotografie Krzysztofa Wesołowskiego i z powietrza Marcina Tylmana.

www.aktywninowe.pl

hole Zapraszamy do oglądania zdjęć z holi paralotniowych w Przynach.

Galeria

IMG_2288 W sobotę 21 kwietnia nasze Stowarzyszenie wraz z Gminą Nowe promowało się w Bydgoszczy na Targach Gminy.

Foto relacja w galerii. Zapraszamy

www.aktywninowe.pl

100_6772 Wraz z pierwszymi nieśmiałymi promieniami słońca, zwiastunami długo oczekiwanej wiosny wzrosła nasza tęsknota za ciepłem, błękitem i soczystością śródziemnomorskiej zieleni.

Zgodnie z tradycją, po raz kolejny z początkiem marca wybraliśmy się do urokliwej Sermonety, by przez kilka kolejnych dni rozkoszować się piękna pogodą, dobrym winkiem, wspaniałym jedzeniem, no i…. lataniem.

Oto, krótka foto-relacja z naszej włoskiej eskapady : Galeria

czeslaw

W paralotniowym kalendarzu luty, to czas „klarowania” sprzętu na nadchodzący sezon. Niby mróz, niby śnieg jeszcze, ale słońce już wysoko, tylko patrzeć jak terma ruszy.

Tak więc jak co roku odbyła się „operacja paka”, czyli konieczne i obowiązkowe przekładanie ratunkowych systemów hamujących, zwanych potocznie „zapasami”, czy po prostu „pakami”.

Jak co roku, tak i teraz „Aktywni” mogli liczyć na klubowego specjalistę , kolegę Witka Izdepskiego, który społecznie i bez szczególnego przymuszania podjął się przełożenia kilkunastu „zapasów”. W związku z tym „aktywni piloci” podjęli kolektywną decyzję, że w podzięce za całodzienny trud zginania karku , przy najbliższej nadarzającej się okazji wniosą na własnych karkach niezastąpionego kolegę oraz jego „szpej” na dowolnie wybraną przez niego górkę…

Zapraszamy do galerii.

Zajęcia karate
Rusza sezon 2013-2014 zajęć sekcji karate Shotokan

O Aktywnych:

Grupa za cel działanie postawiła sobie realizacje zainteresowań: sportowo-rekreacyjnych w sekcjach KARATE, PIŁKI SIATKOWEJ i PARALOTNIOWEJ. A także inspirowanie działań związanych z promocją regionu (Dolina Dolnej Wisły), kultywowaniem lokalnych tradycji.

Śledź Nas

social icon  social icon  social icon  social icon